Virtuele Wijn Cursus
Geachte fratres: lees onderstaande! Ik zorg alvast voor een beamer en een laptop. Hopelijk dient het rode vocht niet via de printer door onze kelen te vloeien :-)
"Delhaize gaat samen met Belgacom een wijncursus via internet ontwikkelen. Het zoekt nieuwe kanalen om de verkoop van wijn te stimuleren in de hoop meer jongere kopers aan zich te binden. 'Jongeren drinken minder en minder wijn en gaan eerder voor voorgemixte alcoholische drankjes', zegt Michel Lecomte, de communicatiemanager voor wijnen en producten van Delhaize. 'Met dit initiatief willen we duidelijk maken dat wijn niet enkel iets is voor hun moeder of vader.'
De cursus uit 15 delen loopt tot juni 2007 en kan gratis via Belgacom ADSL of de website van Delhaize worden bekeken. Belgacom ADSL telt ruim 1 miljoen klanten, en Delhaize heeft ongeveer 42.000 geregistreerde bezoekers op zijn website. De besproken wijnen en schuimwijnen worden telkens in de supermarkten aangeboden.
Hoeveel het initiatief kost willen Lecomte en Belgacom Skynet-woordvoerster Valérie Janssens niet kwijt. De kosten voor productie en streaming worden gedeeld, voegt Janssens eraan toe.
Volgens Lecomte werd bij Delhaize al 2 à 3 jaar gespeeld met het idee voor zo'n cursus, maar werd zo'n project pas recent technisch haalbaar. 'We zijn ervan overtuigd dat dit een groot succes wordt', besluit Lecomte."
bron: "De Tijd".
"Delhaize gaat samen met Belgacom een wijncursus via internet ontwikkelen. Het zoekt nieuwe kanalen om de verkoop van wijn te stimuleren in de hoop meer jongere kopers aan zich te binden. 'Jongeren drinken minder en minder wijn en gaan eerder voor voorgemixte alcoholische drankjes', zegt Michel Lecomte, de communicatiemanager voor wijnen en producten van Delhaize. 'Met dit initiatief willen we duidelijk maken dat wijn niet enkel iets is voor hun moeder of vader.'
De cursus uit 15 delen loopt tot juni 2007 en kan gratis via Belgacom ADSL of de website van Delhaize worden bekeken. Belgacom ADSL telt ruim 1 miljoen klanten, en Delhaize heeft ongeveer 42.000 geregistreerde bezoekers op zijn website. De besproken wijnen en schuimwijnen worden telkens in de supermarkten aangeboden.
Hoeveel het initiatief kost willen Lecomte en Belgacom Skynet-woordvoerster Valérie Janssens niet kwijt. De kosten voor productie en streaming worden gedeeld, voegt Janssens eraan toe.
Volgens Lecomte werd bij Delhaize al 2 à 3 jaar gespeeld met het idee voor zo'n cursus, maar werd zo'n project pas recent technisch haalbaar. 'We zijn ervan overtuigd dat dit een groot succes wordt', besluit Lecomte."
bron: "De Tijd".
Dat is een iniatief dat we alleen maar kunnen toejuichen! Ben eens benieuwd wat die cursus gaat inhouden.
Btw: ik houd je aan dat voorstel van beamer en laptop (+ wijn? ;-) )
Posted by Amaronese | 8 oktober 2006 om 19:27
We zullen Fratres Virtual Wine University oprichten met oog op het behalen van een master in de organoleptiek. Eventueel in partnership met de universiteit van Boekarest via onze locale contacten :-)
Posted by chevalier | 9 oktober 2006 om 11:17
De Fratres Virtual Wine University? Na een diploma ervaringsdeskundigheid na het bijwonen van x proeverijen bij ons dan ook een master organoleptiek on-line... Waarom niet eigenlijk? :-)
Posted by Cabernette | 13 oktober 2006 om 10:44