« Home | Afspraak De Wingerd » | negen chardonnay's later » | wijnweetje » | BOB's voor bier - eindelijk! » | Naar aanleiding van een Claude Terrand, Hautes Côt... » 

dinsdag, mei 23, 2006 

Kruistocht



Ziezo, mijn 115 paarden staan in span (lees: VW touran voor 3 meter gesloten trailer) en bij dageraad zal ik mijn immer wederkerende kruistocht naar het land der Katharen aanvatten, gewapend met de nodige schilden (lees: surfboards) en degens (lees: masten en zeilen).

Ik voorzie de grens van de Pays d'Oc binnen te dringen alvorens de zon de Pic de Canigou omtovert in een zee van vuur, het teken van de start van een tiendaagse belegering met als doel het godenvocht van de grootsten der Katharen te bemachtigen.

De overwinning zal gevierd worden in onze veilige thuishaven (Putte) tijdens de laatse week van juni of eerste van juli, met een muzikale opluistering door onze kleine huisminestreel, alwaar ik jullie een organoleptisch overzicht zal geven van de diverse gevoerde veldslagen. Behoed u voor het rode vocht dat onheroepelijk vloeien zal.

Geef als commentaar op deze post wanneer dit voor jullie het beste kan (niet dinsdag). Ik stuur nadien een mail met de verdere details.

Onses Here seghene di! Moechdi ener vvine vyant moeten, doe sleghetsi thovet ontvvee!

Om maar te zeggen dat we je graag heelhuids en liefst met VOLLE flessen wijn zien terugkeren in dit christene land.

Ongeveer elke avond eind juni, begin juli lijkt me goed ...

Goede reis!

Bon voyage, cher chevalier!
Comme j'adoooooooooooooore le moyen âge et l'histoire sanglante (ha, du rouge, plein de rouge partout!) des cathares en particulier (préférence sans doute due à la connection étymologique entre ces hérétiques sympas et mon prénom), j'aimerais bien être à ta place.

J'ai vu le soleil se coucher sur les plaines autour de l'abbaye de Parc, et malheureusement non pas sur la beauté chaleureuse du Pays d'Oc...

A bientôt!

Alles na 24 juni is overigens goed voor mij, op 2 juli na.

Beste kruistochtheld,
De laatste week van juni mag geen probleem zijn. In het weekend van 1-2 juli vertoeven wij echter in het Brugse.
See ya!

Een reactie posten
Add to Technorati Favorites

Photobucket - Video and Image Hosting

Info

  • Officiële site van de Fratres Organoleptici
  • Volgende bijeenkomst: 04 januari 2008, Auprès de la manège à St.-Trond
  • Gezagvoerend chevalier: Amaronese
Info

Belgian wineblogging fellas:

E-mail


Heb je vragen of wil je ons iets laten weten? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!



Foodrank.eu

Powered by Blogger