« Home | Primeurkeizer € 30.000 armer » | Weg met de kurksmaak? » | Bordeaux 2005: degoutant vervolg » | Radioactieve champagne » | Opvolging verzekerd » | Reverse inquisition? » | Urbi et Orbis revisited » | Quench your thirst! Bordeaux 2005? » | Obituary » | Wij stellen voor: The Wineloft » 

vrijdag, juli 14, 2006 

Pinochet en Pinot Noir

Waarde broeders van het wijnwezen,

de volgende sessie is alvast in Chileense kannen en kruiken. Richt uw compas op 25 augustus oostwaarts en zet koers naar het lieflijke Duras alwaar uw kruistocht een exotisch vervolg zal krijgen. In de late namiddag (zo rond 17u) worden we door onze gids Inédita Hernandez binnengeleid in de Chileense cultuur, maar uiteraard vooral in de wondere wereld van de Chileense wijntraditie. Er zullen zo'n 7 wijnen op het programma staan, maar meer verklap ik daar verder nog niet over. Na de proeverij volgt dan een (hopelijk zomerse) BBQ waarbij de aangezette (en andere?) flessen het verder zullen moeten ontgelden.

Dan nog wat praktische informatie. Inédita rekent uiteraard enkel de geopende flessen aan en brengt --wat m.i. pleit voor haar engagement-- de uitleg zelf niet in rekening. Als tegenprestatie lijkt het me vanzelfsprekend dat wij haar verplaatsingskosten (ze komt met de wagen vanuit Waregem) vergoeden. Een prijs pp kan ik nu dus nog niet opstellen, maar zodra ik de prijslijst met de voorgestelde wijnen toegestuurd krijg, zullen we toch al een idee hebben.

Wat de exotische bestemming betreft: Duras is zo'n 45 minuten rijden vanuit Leuven, een kaartje volgt nog. Voor wie het niet ziet zitten om die avond nog huiswaarts te keren, valt er normaal gezien wel een slaapplaats te regelen (zolang de voorraad strekt ...).

Zo, meer informatie volgt nog. Kruis het alvast allemaal aan in jullie agenda's. Om praktische redenen zou ik ten laatste 15 augustus moeten weten wie zo vermetel is deze degustatie aan zich te laten voorbijgaan.

Organolepische groeten,

Vincent, Ellen en offspring

25 augustus lijkt me een mooie datum, maar ik kan absoluut niet met zekerheid zeggen of ik er zal zijn: ik heb nog een examen voor het aggregaat te doen of het kan zijn dat ik die week in het buitenland ben (ik heb maar twee weken vakantie dus ...). Enfin, we zien wel. Ik hoop in ieder geval dat ik er bij ben.

O ja, en als ik kom, doe mij dan maar de noir zonder de chet!

Count me en Lieve in voor deze unieke belevenis!

Tja, voor mij geldt hetzelfde als voor Thomas wat betreft een mogelijk vakantietje op dat moment, maar als dat niet het geval is, ben ik erbij! 'n Vrijdagavond is werkelijk ideaal. Ik kijk er al naar uit!

Spijtig - Ik ben op dat ogenblik op familiebezoek in Bilbao. Om alles goed te maken zal ik de wijnen ter plekke goed bestuderen.

Een reactie plaatsen

Links to this post

Een link maken

Add to Technorati Favorites

Photobucket - Video and Image Hosting

Info

  • Officiële site van de Fratres Organoleptici
  • Volgende bijeenkomst: 04 januari 2008, Auprès de la manège à St.-Trond
  • Gezagvoerend chevalier: Amaronese
Info

Belgian wineblogging fellas:

E-mail


Heb je vragen of wil je ons iets laten weten? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!



Foodrank.eu

Powered by Blogger